کارچر

درباره Kärcher

شرکت کارچر (Kärcher) در سال ۱۹۳۵ توسط آلفرد کارچر تأسیس و فعالیت خود را با تولید انواع هیترها، بخاری کابین هواپیما، کوره سخت کاری آلیاژها در شهر وینندن آلمان آغاز نمود. این کمپانی، اولین آبپاش فشار قوی (کارواش) را در سال ۱۹۵۰ به اروپا معرفی کرد و در سال ۱۹۶۴ با ادامه فعالیت توسط خانواده کارچر، اولین شعبه خارج از آلمان را در فرانسه تأسیس نمودند. امروزه کمپانی Kärcher آلمان بیش از ۳۰۰۰ نوع محصول متنوع تولید می‌نماید و در بیش از ۱۷ کشور دنیا خط تولید راه‌اندازی نموده است، همچنین علاوه بر تاسیس کارخانه در مناطق مختلف دنیا، اقدام به تاسیس ۳۵ دفتر منطقه‌ای جهت مدیریت هرچه بهتر فروش و خدمات پس از فروش خود کرده است. محبوبیت این برند در دنیا به قدری است که کلمه کارچر در هفت دیکشنری معتبر دنیا مترادف با فعل پاک کردن یا Cleaning شده است. بویژه در قاره اروپا، بسیاری از مردم برای شستشوی ماشین و ادوات خود از واژه کارچر کردن استفاده می‌کنند.

Kärcher یکی از فعال‌ترین کمپانی‌های دنیا در زمینه فرهنگی نیز می‌باشد و در همین راستا اقدام به شستشوی مکان‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری در اقصا نقاط دنیا نموده است که از معروف‌ترین پروژه‌های انجام شده شستشوی مجسمه یادبود روسای جمهور آمریکا در کوه راشمور و شستشوی مجسمه مسیح در ریودوژانیرو برزیل می‌باشد.

و اما جایگاه شرکت‌های مختلف در عرصه جهانی و سهم آنها از بازار یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای مدنظر مصرف‌کنندگان در انتخاب محصول موردنظرشان می‌باشد. همچنین امروزه شرکت‌های مختلف با ارائه آمارهای سالانه خود و انتشار آنها در فضای اینترنت به روشنی به تبیین جایگاه خود می‌پردازند. کارچر آلمان نیز به عنوان بزرگترین و معتبرترین تولیدکننده انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی در سطح جهان آمارهای مربوط به هر سال خود را بر روی وب‌سایت خود منتشر می‌کند. (به منظور دسترسی به این اطلاعات می‌توانید به وب‌سایت رسمی شرکت کارچر و یا وب‌سایت شرکت کارن تجارت بهین مراجعه کنید.)

میزان فروش کارچر

یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های نمایانگر جایگاه شرکت‌های مختلف، میزان فروش سالانه آنها در سطح جهان می‌باشد. کارچر آلمان نیز در سال ۲۰۱۸ با فروش بیش از ۵/۲ میلیارد یورو بار دیگر رکورد فروش در این صنعت را که قبل از این نیز متعلق به همین شرکت بود جابجا کرد. جالب است بدانید که دومین شرکت این صنعت در همین سال کمتر از نیمی از فروش کارچر را داشته است.

کارچر و حضور در بازارهای بین المللی

یکی دیگر از عواملی که جایگاه شرکت‌های مختلف را در سطح جهانی تعیین می‌کند، میزان حضور آنها در بازارهای کشورهای مختلف و یا به عبارت دیگر میزان اعتماد مصرف‌کنندگان جهانی به محصولات آن شرکت می‌باشد. در این زمینه نیز کارچر آلمان بیش از هر کمپانی دیگری در این صنعت در کشورهای مختلف از جمله ایران حضور فعال دارد. این شرکت با ۱۲۰ نمایندگی در ۷۰ کشور جهان و با بیش از ۵۰،۰۰۰ فروشگاه در سرتاسر دنیا نوید عرضه‌ای بدون وقفه را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد.

اختراعات و ابداعات کارچر

کارچر آلمان با سرمایه‌گذاری بسیار قابل توجه در بخش تحقیق و توسعه خود به طور گسترده اقدام به طراحی و تولید دستگاه‌های کاملا جدید می‌کند. در همین رابطه بیش از ۱۰۰۰ کارمند در بخش تحقیق و توسعه کارچر مشغول به فعالیت هستند و این کمپانی از زمان تاسیس خود در سال ۱۹۳۵ تا به امروز بیش از ۱۷۰۰ اختراع را به نام خود به ثبت رسانده است.  بعلاوه در حال حاضر بیش از ۶۳۰ اختراع فعال را در کارنامه خود دارا می‌باشد.

تولید دستگاه‌های نوین توسط کارچر

یکی از آیتم‌هایی که به عنوان وجه تمایز شرکت‌های بزرگ و پیشرو و شرکت‌های کوچک‌تر شناخته می‌شود، میزان نوآوری در تولیدات و رونمایی از محصولات جدید است. معمولا از آنجایی که شرکت‌های بزرگ دارای حجم تولید بسیار بالایی بوده، در بازه‌های زمانی کوتاهی اقدام به طراحی و تولید دستگاه‌های جدید می‌نمایند. اما شرکت‌های کوچک گاها تا چندین سال یک مدل از محصولات خود را تولید می‌کنند.

در مورد کارچر آلمان جالب است بدانید که ۹۰ درصد از دستگاه‌های تولید شده در سال ۲۰۱۶ کمتر از ۵ سال است که به بازار معرفی شده‌اند .